lördag 12 januari 2013

2012 - ETT STRATEGISKT ÅR


En vecka var planerat besök i New York. Det blev två och en halv vecka av intensivt
arbete och besök hos gallerister och kuratorer. 

Ja så kan man nog uttrycka det. 2012 blev ett år av mycket grundläggande arbete för utveckling av mitt konstnärskap men också för min roll som styrelseledamot i en rad företag och institutioner.
2012 blev året där jag blev president i Rotary Borås Östra. Ordförande i Konstliv Sjuhärad. Teaterdirektör i Par Bricole. Styrelseledamot i Regionteater Väst. Styrelseledamot i Switch (it-företag). Styrelseledamot i MediaCad. Styrelseledamot i Skogspartner. Styrelseledamot i EyeForm för att nu bara nämna några engagemang.
Jag hann också med att medverka på flera konstutställningar och skrev musik och libretto till en "opera" som framfördes en enda gång i maj 2012. Med operasångare från Göteborgsoperan. Och samtidigt en konceptvisning av 15 videoverk på storbilds skärm 15 x 9 meter. Det blev succé. Detta samlade verk har presenterats bl a i Köln.

NU NYTT ÅR
Förra året - 2012 blev strategins år. Nu blir 2013 mer av ett genomförande och resultatens år.
Under hösten var jag bl a i New York och presenterade mina koncept för ett 20 tal gallerister och kuratorer och fin mottagning och respons. Det arbetet fortsätter under våren 2013 med nya besök och planeringar. Så håll utkik på min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar