tisdag 26 juli 2011

STEALTH. UNLIMITED - RÖDA STEN

Under temat De Monterat / Dis Assembled pågår just nu en utställning på Röda Sten. Ett projekt och en utställning med rötter från Nederländerna, om olika sätt att föreställa sig staden.
Meningen är att skapa ett utrymme för samtal kring stadens olika framtidsscenarier. Jag själv blev väldigt demonterad av alla delar som jag inte alls tog in i min skalle. Jag begrep ingenting av vad man ville med utställningen. Spadar på en linje, skottkärror på rad, spikförpackningar på hög och så vidare.

MIN EGEN VÄRLD
Jag gjorde min byggnad som framgår av bilden. En byggnad i vattnet. Så skulle jag vilja bo. Med en prång ut och eller båt med förankring under byggnaden. Och där uppe bor man som i en fyr. Med runtomsikt och bara luft, vatten och stadens liv och rörelse på avstånd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar